Thursday, December 23, 2010

Nahh Bank 1Malaysia???

Nahh korang semua mungkin ada yang tidak tau mengenai kewujudan bank 1Malaysia kan. Cuba korang teka apa bank 1Malaysia tuh? malayan bank @ MAYBANK? tuh mungkin bank yang hanya tau melayan customer sahaja. Public Bank? bukan. nama jek bank awam. tapi interest tetap ada. Cuba bagi 0%, baru betul awam derr.. Ambank pulak? itu mungkin satu hari nanti CEO dia Noh Hujan pulak kot. Siapa yang tau kan. ahaha.. Bank Rakyat? nama jek bank rakyat, tapi mesra rakyat ker? itu korang semua jek yang tau.
 Aku cakap macam tuh sebab aku tak pernah buat and ambil loan bank rakyat. Ah-Long bank? itu bank lagi manyak teruk lo, mau kasi itu jerung makan besar lo. Tarak guna itu punya ah long kang. 


CIMB

Ok, then CIMB? CIMB tuh stand for what? siapa yang tau sila tolong jawab ya. Tapi before ada yang kasi jawapan. Aku yang mau jawab. Aku yang tanya, aku yang nak jawabb dulu. huahuahua.. Gila kuasa punya ini olang. Ok berbalik pada bank tadi, kalau difikir ² CIMB tuh sama tak dengan CinaIndiaMelayuBank, betul ker? ahaha.. ini betul ² bank 1Malaysia derr.. adakah ini kebetulan? itu hanya siapa yang merancang jek yang tau sebab aku rasa CIMB nih dah wujud sebelum 1Malaysia kan. Tapi bila tengok kedudukan bank untuk statistik akhir tahun 2009, bank melayan jugak #1, kenapa eh? 


Maybe betul ke kot apa yang aku cakapkan tadi, bank tuh reti melayan customer, so bila ramai customer, income yearly pun banyak lah kan. Tapi tak tau le kalau income banyak tapi bonus tak de. Itu aku no komen ya.

Maybank staff deserve 30% bonus
Bank pun boleh merompak ker? Demm..

CIMB ada jugak ker kes macam nih? harap ² tak de kot, sebab CIMB bank 1Malaysia mungkin, lagipun kabel orang dalam kuat kot.. So sekarang nih Bank 1Malaysia dah ada, so apa lagi kita nak brand kan 1Malaysia? Laptop? Laptop 1Malaysia pun dah ada dipasaran sekarang nih. So siapa nak beli laptop 1Malaysia nih, boleh lah hubungi aku di talian 012-384 tekan.. tekan tak dapat.. ataupun bank in terus dalam bank 1Malaysia aku iaitu CinaIndiaMelayuBank.. no akaun tak boleh letak sini, bahaya lo..  ahahaha.. Promote jangan tak promote.. dushhhh..



1 comments:

Cikgu Armiza said... [Reply]

a'ah..baru perasan..mungkin kot 1 malaysia...heheh..=P